Podelitev certifikata CPD vodstvu TŠČ Maribor

PROJEKT Leonardo da Vinci (2010/2012)

Sodelavci

BUTLER John, HARNEY Aidan, SOEIRO Alfredo, PLOESTEANU Andreea, GOTLIH Karl, MOLNÁR Pavol.

Naslov

Continuing professional development (CPD) accreditation good-practice framework for EU employers of engineers and technicians. Lifelong learning programme.

EU

Lifelong Learning programme, Leonardo da Vinci Transfer of Innovation

Številka pogodbe

LLP/Ldv/TOI/2010/IRL- 502

Trajanje projekta

01/10/2010 do 30/09/2012

Koordinator

Dublin: The Institution of Engineers of Ireland, 2012

Zapis

[COBISS.SI-ID 16628246]

Povzetek

Ob dejstvu da 20% inženirskega znanja zastari vsako leto in da se bo po napovedih leta 2020 količina informacij podvojila vsakih 73 dni, se postavi pomembno vprašanje o stalnem strokovnem usposabljanju – izobraževanju inženirjev CPD (Continuous Professional Development).

Definicija CPD: »CPD je sistematično vzdrževanje, izboljšanje in širjenje znanja in spretnosti ter razvoj osebnih kvalitet, potrebnih za izvajanje strokovnih in tehničnih zadolžitev v času življenjskega dela vsakega izvajalca.«

CPD je močno uveljavljen koncept v razvitih delih sveta. V Sloveniji so sicer določeni zametki v razvitejših industrijah, vendar zamisel, politika in potencial CPD-ja še ni postal del našega vsakdana in družbe.

Razvojne strategije v podjetjih še ne zajemajo CPD-ja kot gonilne sile napredka tako posameznika kot celotne družbe. Obstajajo trije ključni elementi za uspešen CPD iz posamičnega in organizacijskega vidika. Obstajati mora osebna obveza vsakogar za lasten razvoj. Organizacija mora opredeliti vlogo svojih menedžerjev, tako da je zanje trening in razvoj osebja najpomembnejša aktivnost. Biti mora osnova za katero se menedžerje zadolži, izuči, razvija, ocenjuje, nagradi in poviša. Organizacija mora biti učeča organizacija, kar pomeni, da mora v največji meri povečati svoj učni proces in ga vezati sistematično.

Pomemben način kako ohraniti zdrav razum, strukturo svojega učenja in razvoja kariere je imeti zelo jasno predstavo o lastnih ključnih pristojnostih. Če so nam jasne, se lahko osredotočimo na zagotavljanje novega znanja, ki vzdržuje, veča in širi pristojnosti sicer obstaja nevarnost, da se slepo in naključno trudimo za napredovanje svojega znanja. Ključna naloga posameznika je osebni načrt, v katerem je najpomembnejši razvoj pristojnosti.

Vpeljava metodičnega pristopa k upravljanju CPD aktivnosti v podjetjih bo vsekakor dodana vrednost tako na korporativni ravni v obiskanih podjetjih na nacionalni ravni v posameznih državah in verjetno iskra zagona CPD standarda v celotni EU.

Podelitev certifikata CPD vodstvu TŠČ Maribor
Podelitev certifikata CPD vodstvu TŠČ Maribor
Comments are closed.